Hlod 28
HLOD 27 ← → HLOD 29
HLOD 28 – 23. 2. 2016 – Strašně by mě zajímalo, jak velký bude „deadpoolovský efekt“, jakou bude mít konkrétní podobu a jak rychlý bude mít nástup. O čem mluvím? Kdykoliv na sebe v Hollywoodu strhne nějaká myšlenka, nějaký nápad, nějaký nový přístup, nová franšíza atd. hodně pozornosti, jakmile v americké továrně na sny něco hodně vydělá, je naprosto zaručené, že se produkující studio jakož i všechna ostatní studia pokusí tento úspěch (většinou s dosti mizernými výsledky) napodobit: Po úspěchu Lásky nebeské se roztrhl pytel s mozaikovitými příběhy povětšinou romantické povahy (Na sv. Valentýna, Šťastný Nový rok, Dárek z lásky); Temný rytíř odstartoval éru „temných“ velkofilmů, z nichž se vytratil veškerý humor; Stmívání a Hunger Games rozpoutaly vír adaptací knižních YA sérií stejným způsobem, jakým Pán prstenů oživil žánr fantasy; výdělky americké předělávky Kruhu s sebou přinesly smršť adaptací asijských hororů (Nenávist, Oko); první díl ze série Saw stál na počátku vlny slasher hororů (Hostel, Human Centipede); megaúspěchy prvních X-Menů, prvního Spider-Mana a prvního Iron-Mana odstartovaly novodobou éru komiksových, superhrdinských filmů; a takto bychom mohli pokračovat téměř donekonečna.
A nyní do hry vstoupil Deadpool, který vlil do komiksového žánru novou dávku života. Komiksové filmy pomalu začaly splývat jeden s druhým, pomalu se začaly zajídat, a teď se tu najednou objevila nová komiksárna, která během prvních dvou týdnů v kinech vydělala půl miliardy dolarů (a to ani nebyla uvedena v Číně). V čem tkvěl její úspěch? Za mě osobně v dokonalém obsazení hlavní role, humoru a nápadité (a vtipné) reklamní kampani. Nejvíce se ale mluvilo o tom, že úspěch Deadpoola spočívá v tom, že jde o eRkový film, tedy o film, na nějž kvůli násilí, hanbatostem a vulgaritám mohou v USA děti mladší 18 let pouze v doprovodu dospělé osoby.
A přesně tohoto postřehu, jen a pouze jeho, si studia všimla. Díky megavýdělkům Deadpoola tedy stojíme na počátku nové série komiksových / super-hrdinských snímků, které se budou snažit parazitovat na jeho úspěchu tím, že si od něj vezmou ideu eRkové licence. Ať už se to k daným projektům bude tematicky hodit, nebo ne; ať už budou mít scénář a produkci v rukou lidé, kteří vulgárně humorné a násilné scény umí psát, už teď je jasné, že bude mít omezenou přístupnost třetí Wolverine, nová adaptace Spawna, případná týmovka X-Force, mluví se i o třetím rebootu Fantastické čtyřky a další projekty budou přibývat.
Nechápejte mě špatně: Nebrblám tu proti točení eRkových filmů jako takových. Čím více dospělejší tvorby Amerika začne produkovat, tím lépe. Jen se trochu obávám, aby to s tím eRkem na úkor kvality Hollywood nepřehnal stejným způsobem, jakým to má ve zvyku. Násilnost a vulgarita se k Deadpoolovi hodily, protože takhle je ta postava koncipovaná, avšak roubovat ji na tucty dalších snímků jen proto, že „teď ta eRka frčí“, mi nepřijde jako to ponaučení, které si Foxáci měli z úspěchu tohoto snímku vzít.
Ryan Reynolds v rozhovorech častokrát opakoval, že mu trvalo jedenáct let, než se projekt realizoval. Proč tak dlouho? Žádný producent ani představitel studia nechtěl investovat do takto dramaticky odlišné, ne-mainstreamové postavy. A i když mu nakonec nějaké peníze dali, přiklepli mu jich na poměry superhrdinských filmů velmi málo. Protože vkládat peníze do čehokoliv, co smrdí originalitou, je risk. Pokud si tedy Foxáci měli něčeho všimnout, tak toho, že investovat do nových postav a neotřelých přístupů se může hodně vyplatit, že lidé dokážou ocenit, když jim Hollywood naservíruje něco nového. Ale ne, oni si všimli jen toho eRka. Takže už bychom se asi měli těšit na ty desítky nedomyšlených eRkových komiksáren, které se na nás pomalu ale jistě řítí. Třikrát sláva!
Napsat komentář