Jinde přidáno

4. 8. – Hlod 62

21. 4. (!) – Hlod 61

11. 4. – Hlod 60

24. 3. – Hlod 59

14. 3. – Hlod 58

Premiéry v hledáčku

Kingsman: Zlatý kruh

v kinech od 21. 9.

Seriálové tipy
Kontakt & FB

David Koranda

Jumpstar @ seznam.cz

——-

Facebook-logo-PSD

TOPlist

HLOD 16 ← → HLOD 18

HLOD 17 – 24. 9. 2015 – Hrozně mě vytáčí, když ve sci-fi, komiksových nebo katastrofických snímcích filmaři ničí stále ty samé památky. Kolikrát se mám ještě dívat, jak to odnáší sanfransický Golden Gate Bridge? V San Andreas ho spláchla tsunami, v třetích X:Menech ho Magneto použil jako přenášedlo, v Pacific Rim jím prošla příšera z jiné dimenze, v Jádru ho roztavilo slunce, v nově zrozené trilogii Planety opic se na něm nejdřív rvali lidoopi s lidmi a pak obrostl liánami, v prvním Star Treku vedle něj sžuchl planetární vrták atd. Newyorskou Empire State Building ve Dni nezávislosti nechali explodovat emzáci, v Monstru budovu skantovala americká obdoba Godzilly, v Godzille Rolanda Emmericha si do ní zastřílely stíhačky, King Kong si z ní udělal prolejzačku; nemluvě o všech těch filmových milencích, kteří si kdy na jejím vršku dali sraz. I ty londýnské budovy parlamentu už vyletěly do povětří v Sherlockovi (seriálu i filmu), V jako Vendettě nebo G. I. Joeovi, a ten samý osud je napřesrok znovu potká ve filmu London Has Fallen a kdo ví, kde ještě.

Photo by Ed Suominen, Flickr, CC BY-NC 2.0

Já vím, proč to filmaři dělají: Využívají tyhle památky proto, že jsou známé; že díky nim mohou pevně usadit děj na místo, kde se odehrává; a že se z toho již stala taková hra: „Tak co provedeme mostu Golden Gate tentokrát?“ Jenže ona je tahle tradice v určitém ohledu neuvěřitelně nudná, až iritující. Štve mě stejným způsobem jako vytrvalé využívání Wilhelmova výkřiku. Proč se musí tolik katastrofických filmů odehrávat na tom samém místě? A když už, proč se musí klást důraz na ty samé věci a scény, které jsme viděli už jinde?

Nová Godzilla byla přinejmenším zčásti zajímavá proto, že v ní některé záběry pocházely z neokoukaného prostředí Honolulu a Las Vegas (velké finále se konalo opět v San Fran). Od Na hraně zítřka také diváci nevěděli, co mohou očekávat, protože byl snímek situován do Londýna a Paříže; Strážci ukázali zkázu New Yorku ve scéně z Times Square; Christopher Nolan se svými filmy vymyká současnému trendu ukazovat divákům, co již stokrát viděli jinde; i ty marvelovské filmy se zatím vcelku úspěšně vyhýbají známým památkám (a pak že na nich vidím jen samé chyby, pche!).

Já vám prostě nevím. Nevím, jestli mám na hollywoodské velkofilmy až příliš vysoké nároky. Nevím, jestli se jen nedokážu radovat z něčeho, z čeho mají ostatní potěšení. Jestli ale ještě v nějakém filmu uvidím, jak padá Golden Gate, asi si koupím letenku do San Franscisca a z toho mostu skočím!

—————

—————