Filmové propadáky se stamiliónovými výdělky
2010 – 2015
Máma mezi Marťany (2011) – Neúspěch tohoto animovaného filmu za 160 miliónů položil na lopatky celé produkční studio Roberta Zemeckise Imagemovers Digital. Snímek doplatil na špatný marketing a nesmyslně vysoký rozpočet. Vydělal po celém světě pouhých 39 miliónů dolarů.
Green Lantern (2011) – Kvůli množství vizuálních efektů se rozpočet této nudné, nenápadité, klišovité, schématické, rozbředlé, špatně napsané… věci s nesympatickými postavami, otravným a snadno zapomenutelným záporákem a překvapivě i spoustou poměrně špatných triků… Kde jsme to začali? Ach, ano: Kvůli množství těchto efektů se není čemu divit, že Green Lantern stál studio DC Entertainment rovných 200 miliónů dolarů. Kdyby ale investovali více peněz do scenáristy a méně do počítačem generovaného kostýmu pro hlavního hrdinu, tak by si vysloužili lepší recenze a třeba i vydělali více než necelých 220 miliónů. No, kdyby bylo kdyby, nebyly by ryby… Někteří recenzenti stranou Ryana Reynoldse v hlavní roli poukazovali na to, že sice hraje dobře, ale ta jeho postava je prostě nezáživná, nijaká, a navíc i hrozně napsaná. I přes jeho herecké kvality a přátelský kukuč však dojde v letech 2017, 2019 a 2020, kdy se do kin dostanou dva díly Justice League a jedna sólovka pro Green Lanterna, k přeobsazení této komiksové role. Studio si s Ryanem jednoduše spálilo prsty, takže se ho zbaví a najme si nějakou čerstvou tvář.
John Carter (2012) – Již tolikrát zmiňovaný John Carter stál i kvůli několikerým přetáčkám celých 250 miliónů dolarů (bez nákladů na reklamu), ale vydělal v kinech jen 284 miliónů. Někteří viní z nezájmu publika špatnou marketingovou kampaň, jiní ne-hvězdný status herce v hlavní roli (vybaví si někdo jeho jméno?) a pro další byl tento film až příliš sci-fi, příliš ulítlý, příliš to či příliš ono…
Osamělý jezdec (2013) – Náš oblíbený Osamělý jezdec vydělal při 250miliónovém rozpočtu jen 260 miliónů. Že bude tento film stát více, než by bylo záhodno, bylo jasné již během natáčení. Produkce filmu byla dokonce v jednu chvíli pozastavena a znovu točit se nezačalo, dokud herci v hlavních rolích nekývli na 20% snížení svých platů. Ani to ale příliš nepomohlo… Jak již bylo řečeno, jeho neúspěch od sebe rozeštval studio Disney a produkujícího Jerryho Bruckheimera. A zatímco Johnny Depp tuto filmovou pohromu bez větších šrámů ustál, Armie Hammer (sám titulní Osamělý jezdec) se tak trochu ztratil z povrchu zemského, nemyslíte?
R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů (2013) – Ryan Reynolds v posledních letech přešlapuje mezi blátem, louží a okapem. URNA stála 130 miliónů, vydělala jich ale pouze 78. Již od prvního traileru bylo jasné, že půjde o hovadinu, a hovadina to ve finále skutečně byla. Lidem se nelíbila opět překvapivě špatná animace digitálních potvor, příliš okaté vykrádání Krotitelů duchů a Mužů v černém, prazvláštní přízvuk Jeffa Bridgese, všemožná klišé a tuna dalšího. No, snad to Ryanovi i přes všechny tyto neúspěchy alespoň vyjde (již podruhé, ale tentokrát správně) s tím Deadpoolem.
Transcendence (2014) – Už aby se Johnny vrátil k postavě Jacka Sparrowa a opět dokázal, že jeho jméno dokáže nalákat davy, protože jinak mu studia ty dvacetimiliónové honoráře houfně začnou odmítat platit. Transcendence samo o sobě stálo sto miliónů dolarů a výdělky z kin se zastavily na $103 miliónech.
Na hraně zítřka (2014) – Ani Tomu Cruisovi se v poslední době příliš nedaří, a ačkoliv mu měl film Na hraně zítřka pomoci vyšvihnout se zpět do sedla, spíše než to mu podrazil nohy. A to jde přitom o tak dobrý film! Tedy, na jednu mou zásadní výtku si možná vzpomenete, protože jsem o tomhle snímku psal již v tomto článku, ale co se scénáře, režie, hereckých výkonů, triků a vůbec všeho ostatního týče, jde o jeden z nejkvalitnějších snímků tohoto roku. Nicméně při 178miliónovém rozpočtu – bez nákladů na celosvětovou reklamu – a pouhých 370 miliónech vydělaných v kasách kin rozhodně nejde o takový trhák, v nějž všichni doufali. Studio je čistě na výdělcích z kin stále v mínusu, ale žádný strach: Tom si už brzy napraví reputaci u páté Mission Impossible.
Sin City 2: Ženská, pro kterou bych vraždil (2014) – Točit pokračování nějakého snímku devět let po premiéře prvního filmu je docela risk. Člověk nemůže počítat s tím, že by jeho film byl stále ještě v živé paměti, takže v podstatě začíná na zelené louce, což se nemusí vyplatit. Film Wall Street: Peníze nikdy nespí (pauza 22 let) na téhle dlouhé odmlce tratil, byť kvůli relativně nízkému rozpočtu poměrně málo (rozpočet $70 miliónů, výdělky $134 miliónů); Tron: Legacy (pauza 28 let) si s rozpočtem $170 miliónů a zisky 400 také příliš nevydělal – vzhledem k masivní mediální kampani vlastně spíše naopak; čtyřka Vřískotu se tak tak splatila (pauza 11 let, rozpočet $40 miliónů, výdělky $97 miliónů); a uvidíme, co udělá dlouhá pauza s výdělky druhého Avatara (pauza bude osm let); ale teď tu máme dvojku Města hříchu. Ta stála $65 miliónů, ale z kin si odnesla jen necelou čtyřicítku. Režiséra Roberta Rodrigueze tenhle neúspěch bolel asi ještě víc než produkující studio Dimension Films, protože jde již o několikátý jeho kasovní propadák v řadě, ale co naplat. Film dojel kromě dlouhé pauzy i na okoukanost a omšelost vizuální stylizace a nedostatek velkých hvězd (Cliwe Owen tu není vůbec a Bruce Willis jen v cameu). Velkou část ženského publika mu navíc odradila docela sexistická marketingová kampaň. Takže na (před premiérou ohlašovaný) třetí díl zcela určitě nedojde.
Herkules: Zrození legendy (2014) – Co se stane, když v kinech uvedete film, v jehož hlavní roli vystupuje „ten kluk z Tvajlajtu“; film, jehož mnohem hvězdněji obsazené dvojče má mít premiéru ani ne za pár měsíců (Hercules s Dwaynem Johnsonem); jehož mizerná úroveň herectví a laciné triky byly vidět ve všech trailerech a ukázkách; film, který se snaží svézt na dávno přešlé vlně snímků konvertovaných v postprodukci do 3D; film, který vizuálně velmi okatě parazituje na mnohem lepší „Třístovce“ či Nesmrtelných? No, co se stane? Vysolíte za takový film $70 miliónů a z kasy si odnesete jen nějakých $61 miliónů.
Pompeje (2014) – „Víš kulový, Johne Sněhu.“ Osobně by se mi tenhle překlad líbil mnohem víc než ten zažitý, ale to klidně nechejme stranou. Důležitější je, že John Sníh Kit Harrington nevěděl, jak velký propadák jeho první velký netrůnovský projekt bude. Snímek stál $80 miliónů, ale vydělal jich ani ne 118. Na vině byla nejspíš schematičnost a klišovistost příběhu, která byla znát už z trailerů. Pompeje (film) nezachránila ani velmi líbivá zkáza Pompejí (města). Závěrečná triková sekvence tak sice byla na velmi slušné úrovni (a marketingové oddělení studia Lionsgate na ni lákalo, seč mohlo), ale jí podobných i běžný divák již viděl tucty. Trikové orgie bez pořádného nosného příběhu prostě již berou jen málokoho.
Já, Frankenstein (2014) – Fakt, že se film jmenuje Já, Frankenstein, a jeho hlavním hrdinou je >>>monstrum<<< doktora Frankensteina, je ten nejmenší kiks. Triky jsou tu občas líbivé a občas hodně jako pěst na oko; herecké výkony se nedají hodnotit, protože z tak hloupého scénáře by ani David Copperfield nevykouzlil dobrý herecký výkon; a sedmačtyřicetiletý Aaron Eckhart v hlavní roli sice ve snaze dokázat, že „na to pořád má“, dává na odiv svůj vypracovaný pekáč buchet, ale divákům rychle dojde… ne že by na to neměl, jako spíše že to nemá zapotřebí. Dvojí tvář z Temného rytíře se nikde odhalovat nemusela a postava to byla mnohem pamětihodnější. Z tohodle čehosi je ale člověku skoro až smutno. Takže: Já, Frankensteina strhala kritika, s poměrem nákladů a výdělků 65/71 miliónů dolarů jde o klasický propadák a nějaké plány na pokračování tak nejspíš vyšumí do ztracena.
Rok 2015 s sebou přinesl spoustu filmů, které se podařily – Šíleného Maxe, Ex Machinu, Marťana, Sicario, Hvězdné války atd. –, ale zároveň i poměrně dost snímků, které byly s kvalitou na štíru, a které nadto nikoho nezajímaly. Ano, rok 2015 s sebou přinesl velkou spoustu propadáků. V následujících odstavcích si ale vybereme jen ty největší a pro studia nejbolestivější. Například Viktor Frankenstein byl strašný a studio 20th Century Fox na něm bude tratit, protože ale stál jen 40 miliónů dolarů, nemá cenu mu věnovat příliš pozornosti. Mortdecai se stal dalším hřebíčkem do hvězdné kariéry Johnnyho Deppa, ale opět stál jen $60 miliónů, takže bolístka nebyla pro produkující studio tak velká. A to samé by se dalo říct i o snímcích The Man from U.N.C.L.E., Gunman, American Ultra, Aloha, Jem and the Holograms, Pixely, The Cobbler, We Are Your Friends, Divoká dvojka nebo Zázračné kouzlo, u nichž nebyla ztráta kvůli nižším nákladům tak velká.
Když bychom se na tyto filmy podívali trochu z odstupu, mohli bychom o nich prohlásit zhruba toto: Henry Cavill v jiných rolí než té supermanovské nikoho nezajímá (něco podobného se dá říct o Chrisu Hemsworthovi, ale o něm si ještě povíme); nevtipný Adam Sandler nezajímá vůbec nikoho; po sedmdesátých a osmdesátých letech lidé nostalgicky netouží a o remaky či narážky na známé značky z tohoto období nestojí; studia prozřela a nechtějí vydávat extrémně vysoké částky peněz na filmy, od kterých není (téměř) jisté, že se splatí – kreativita Hollywoodu tím sice trpí, ale studím se tak alespoň nebude opakovat, co se jim kdysi stalo u Johna Cartera nebo Osamělého jezdce.
Jupiter vychází (2015) – Chudáci Wachovští! Kromě Nolana jde v posledních letech o jediné režiséry, kteří se nebojí točit nákladné velkofilmy, které buď nevychází z nějaké filmové, knižní, herní či jiné předlohy, nebo z ní sice vychází, ale zato jde o takovou předlohu, že by se do ní kvůli riziku nikdo jiný nepustil. A takhle na to doplácí. Neúspěch filmů sourozenců Wachovských, kteří se krčí ve stínu megaúspěchu knižních a komiksových adaptací, pokračování a předělávek, je jedním z důvodů, proč si lidé neustále cítí potřebu stěžovat na nedostatek originality v kinech: Když už se v kinech něco originálního objeví, tak na to nikdo nejde, protože to nezná a přijde mu to zvláštní. Druhou stranou této mince je ovšem fakt, že zrovna Jupiter vychází je překombinovaná slátanina s přílišným množstvím vizuálních efektů, nesympatickou ústřední dvojicí a naprosto směšným záporákem. Ať už si za tento jeden neúspěch mohou Wachovští sami, nebo ne, a ať už si připustíme, že část viny za neoriginalitu současné hollywoodské produkce spočívá i na našich bedrech, fakta jsou takováto: Jupiter vychází stál $176 miliónů a celosvětově jich vydělal necelých $180 miliónů. Dá se tedy předpokládat, že až budou Wachovští zase něco točit, bude to nejspíše nějaká adaptace a zdaleka nepůjde o takovýhle velkofilm, protože jim tolik peněz už nikdy nikdo nesvěří.
V srdci moře & Hacker (2015) – Chris Hemsworth měl nesmírně mizerný rok. Ve druhých Avengerech byl jen jedním z pětadvaceti hráčů, takže tam byl jen do počtu; nový Thor, který je ovšem v porovnání s ostatními marvelovskými filmy nejméně výdělečnou sérií, mu půjde do kin až příští rok; a letos uvedl v kinech hned dva propadáky. Tím prvním byl Hacker, na jehož efektech mimochodem pracovala česká firma UPP. Film s rozpočtem $70 miliónů vydělal necelých 20 miliónů. V srdci moře v režii Rona Howarda byl ještě větší průšvih. Film měl mít premiéru už vloni, ale posunul se, protože měl zálusk na Oscary a loňská sezóna byla docela nabitá. Studio Warner Bros. si myslelo, že letos to bude mít jednodušší. Nemělo. Snímek stál rovných $100 miliónů (bez nákladů na reklamu), ale vydělalo jich jen 70. Od Chrise Hemswortha tedy v budoucnu nejspíš můžeme čekat leda vedlejší role nebo účast v nízkorozpočtových filmech.
Sedmý syn (2015) – Ona tahle klišovitá fantasy kravina s nevýrazným hlavním hrdinou a divnými efekty, o kterou nikdo nestál, téměř nikoho nezajímala? Jsem v šoku! V šoku, povídám! Sedmý syn stál $95 miliónů, vydělal jich 114 a my od něj pelášíme rychle pryč…
Poslední lovec čarodějnic (2015) – … k další fantasy kravině. Když někdo tenhle žánr umí, je radost se na něj dívat, ale Vin Diesel a tým, který s ním stál za touhle příliš vážnou, temnou a nezábavnou břečkou, ho očividně neumí. Efekty ušly – aby také ne za $90 miliónů –, ale ani Vin moc lidí nedonutil tuhle hrůzu protrpět. Snímek má otevřený konec, takže je jasné, že si tvůrci brousili zoubky alespoň na tucet pokračování, ale s výdělky $108 miliónů si musí nechat zajít chuť.
Fantastická čtyřka (2015) – No jo, ta tu bohužel nemůže chybět. O Fantastické čtyřce jsme si už povídali, takže k tomuhle filmu netřeba dodávat více, než že ho byla škoda. Stranou slibovaného pokračování vás také zklamu. Studio nejdříve přesunulo s předstihem ohlášenou premiéru Fantastické čtyřky 2 z 14. 7. 2017 na 2. 6. 2017. Pak ji šouplo na 9. 6. 2017. Pak se začalo hovořit o tom, že pokud se na filmu nezačne brzy dělat, premiéra se nestihne. Studio se před fanoušky kasalo, že premiéra bude, určitě bude, a v tom filmu dáme větší prostor původní vizi Joshe Tranka. Nicméně v listopadu 2015 bylo datum premiéry Fantastické čtyřky 2 ve vší tichosti staženo z programu. Takže smůla. Vydělat po celém světě $168 miliónů prostě film za $120 mega nemůže.
Pan (2015) – Ano! Stalo se, co se stát mělo. Pan stál $150 miliónů a z pokladen kin si jich odnesl jen 126. Proč? Protože ten příběh každý zná a o předělávku nikdo nestál. Protože ve snaze odlišit se od všech těch ostatních Peterů Panů musel režisér Joe Wright a scenárista Jason Fuchs změnit předlohu tak, že nedávala smysl. Protože ve snaze vybudovat trilogii se v tomhle filmu nic nestalo. Protože Hugh Jackman v jiné roli než té wolverinovské nikoho nezajímá. Protože divná muzika. Protože příšerné recenze. A konečně i proto, že Rooney Mara v roli indiánky je odporný přežitek, který patří na smetiště dějin!
Země zítřka (2015) – Myslete si jméno nějakého amerického herce. Už si ho myslíte? Myslíte na George Clooneyho? Je to už takový stereotyp, že když má někdo hlásit jména herců, jako první je napadne právě Clooney a Brad Pitt. Stereotyp je to o poznání zvláštnější, že Clooney s výjimkou Dannyho parťáků do kina davy diváků nikdy moc nelákal. A přesto se na něj studio Disney snažilo ony davy lákat v téhle 190miliónové srandě inspirované jednou atrakcí ze zábavního parku. Díky nesympatické Britt Robertson v hlavní roli, nevyužitému Hugh Lauriemu coby záporákovi a málo využitému titulnímu Tomorrowlandu film vydělal „jen“ $209 miliónů a Disneymu tak udělal pořádnou díru do kapsy.
Cože? Takže Aliance teda už nebude mít pokračování? No jako upřímně, ani se nedivím….četla jsem knihy kdysi dávno a líbily se mi, ale když jsem viděla ten poslední film, tak jsem si říkala…o čem bude další díl? Vždyť co si pamatuju, tak tam bylo snad všechno z knihy…teda kromě jedný věci, ale nebudu spoilerovat. A neřekla bych, že Shailene až tak vadí televizní tvorba…..vždyť natočila minisérii Big little lies, ale je zase fakt, že v téhle sérii budou skvělé herečky jako Nicole Kidman a Reese Witherspoon…kvůli nim a dobrému scénáři možná člověk udělá vyjimku
Tak tak, nebude. Studio mělo velké plány, ale než se stačilo rozkoukat, diváky přešla Young Adult mánie…
—
S tou televizní tvorbou máte pravdu – Shailene se upsala projektu Big Little Lies, což je minisérie z produkce HBO, která půjde na obrazovky v tomto roce a která je už jen svým obsazením hodně nóbl. A já si právě myslím, že kdyby po té vysokoprofilové, blockbusterové sérii Shailene najednou skočila naráz do dvou televizních projektů, snížila by si tím svůj herecký profil. Najednou by to nebyla filmová herečka, ale v jejích očích by „spadla“ mezi herce televizní. Čemuž se chtěla vyhnout. Anebo to celé byla jen taková studiová PR šaráda a na celé věci není pravda nic než to zrušení divergentního projektu. Kdo ví.
Obr Dobr vypadal divně už z prvních obrázků a trailerů. Spielberg už asi senilní a nemá potuchy, jaké pohádkové látky dnes frčí. A ignoroval finanční výsledky podobných projektů jako byl „Jack a obři“, kde se to obry jen hemžilo a divákům to bylo šumák. Diváky už nezajímají klasičtí obři, ale spíš obří potvory a roboti.
–
Ben-Hur je látka, která už v dnešní době nikoho nezajímá. Náboženské filmy s patosem nejsou v kurzu. Po stránce výpravy a triků to nebylo špatné. Dokonce i ti herci vypadali víc jako Židé, než aríjší představitelé v 50. letech 20. století. Vůbec se nedivím malým výdělkům.
–
Alenka 2 byla šílená digi-blbost, kde byla jediná fajn postava, a to Pán času. Deppa jako Kloboučníka nesnáším a během sledování jsem měl neustále nutkání mu nafackovat. Alenka ho měla nechat zhebnout. Naštěstí situaci zachránili diváci, kteří se nenechali zblbnout a utnuli plány na další pokračování.
–
Neúspěch Alince trošku mrzí, protože ta série byla celkem zábavná, i když občas nastavovaná. Chápu, proč se herečka titulní role bojí hrát v TV. Ale pokud letos nedostane žádnou lepší nabídku, bude nakonec ráda za pravidelný příjem z televizní tvorby.
–
Bohové Egypta prý díky kouzlení účetních zas nebudou takový propadák (zdroj Moviezone.cz). FIlm se mi líbil. Správná dobrodružná vymývačka mozku. V době, kdy se v skoro každém filmu vyskytuje nějaká digi-obluda, chápu ten nezájem amerického diváka. Doufejme, že Mumie Toma Cruise nebude propadák.
–
Lovec:zimní válka. Stejně zbytečný film jako Alenka 2 a Ben-Hur. Koho zajímají osudy nabušenýho nýmanda, když chybí Sněhurka. Zrzavá Xena s malými košíčky to nezachrání. Alespoň, že se na konci objeví Charlize. Malé tržby potěšili. Je vidět, že kariéra Chrise Hemswortha je závislá jen na Thorovi. Jakmile v Avengers skončí, Chrise brzo uvidíme v televizi.
–
Assassin’s Creed jsem ještě neviděl a nechce se mi věřit, že je to až taková blbost, jak píšou v recenzích a komentářích.
ad Ben Hur – Tady vám nevím. Náboženské filmy táhnout přinejmenším v USA, kde Ben Hur nikoho nezajímal. A možná to bylo proto, že svou marketingovou kampaň nestavěl na náboženství, ale na akci – a ani ta akce nevypadala dobře. Respektive to byla taková ta klasická digitální břečka.
ad Aliance – Naprostý souhlas. Ona Shailene v té televizi přeci jen skončí. A ještě za ni bude ráda.
ad Bohové Egypta – O tom financování a technicky nulových ztrátách studia jsme si psali i zde – v Hlodu 29.
ad Assassin’s Creed – No, mně to jako blbost přišlo, ale třeba se vám na tom něco bude líbit. Každopádně z obchodního hlediska je Fassbender v tuhle chvíli nežádoucí komoditou.
Od Aliance nemohl člověk čekat nic jiného. Koho vůbec napadlo rozdělit poslední knihu, (ve které se nic neděje) na dva filmy? Bylo to sice „cool“ ale už i Hunger Games v tom měly menší problém. Kdyby to nechali jako jeden film, mohli dokončit trilogii, sice s menším výdělkem, ale bez skandálu a odchodu jejich hlavní hvězdy. Od Já toto docela vítám. A to tu před dvěma lety bylo několik zpráv jak filmová studia rychle nakupovala knižní trilogie protože se chystala to všechno zfilmovat. Naposledy se třeba psalo o Red Queen a nebo sérii Matched, která je tak nekvalitní, že se určitě nic točit nebude, ale autoři knih se určitě radují.
–
Ale od Shailene je to ale trochu smutné. Je hezké, že se chce zuby nehty držet přesvědčení, že je filmová herečka, ale díky této divergentní sérii prorazila do mainstreamu a získala si fanoušky. Bez Divergence by ji dnes znal jen velmi málokdo. Otázkou ale je, není proti tomu studio pojištěné ve smlouvě. Určitě podepsala smlouvu na celou sérii filmů, nezahrnuje to i televizní film? Asi je to teď na pozadí pěkná právnická tahanice… smutné. Osobně se mi líbí, co na to téma jednou řekl Grace Randolph, aneb proč by měl člověk platit za nekvalitní film 150 korun v kině, když mu v TV zadarmo dávají kvalitnější filmy (Grace pro příklad uvedla efektivně povedené The Shannara Chronicles) což se zadarmo vysílá v televizi.
–
Jinak, co se HBO týče tak podle mě, pokud jde o HBO je to podle mě hercům a herečkám jedno, protože díky Game of Thrones, True Detective i novému Westworld do toho herci jdou, však HBO jim může znovu nakopnout kariéru.. ale u HBO to začíná a končí. Na Netflix se také nehrnou a přitom tam dobrou sledovanost má skoro vše.
Rozdělení poslední knihy do dvou filmů frčelo už od doby Harryho Pottera, kde bylo relativně odůvodněné. Ale HG a Stmívání ukázaly, že to nedělá dobrotu všude. Divergence na to dojela. A ta série s bludištěm také měla mít poslední díl rozdělený, ale už se asi také nedotočí. Z obchodního hlediska je to fajn strategie, ale fanoušci a filmové umění celkově kvílí… Jinak ano, mám pocit, že jak už tohle šélenství po filmových adaptacích YA románů opadlo, ty věci, které jste zmiňovala, se na světlo světa nedostanou.
—
Jehéj, někdo další se kouká na Grace! Jinak s tou Shailene, ona byla určitě smluvně vázaná k tomu poslednímu filmu, ale měl to být film s širokou distribucí, ne televizní. Čili studio nedodrželo podmínky smlouvy a herečka může ven.
—
S Netflixem bych byl opatrnější. Tahle společnost nikde neuvádí čísla své sledovanosti, protože nemusí, a z toho mála, co se dostane ven, to až takové zázraky nejsou. Tady jen překopírovávám z jednoho článku na Variety: Among Netflix originals, “Stranger Things” ranks ahead of “Making a Murderer” (13.35 million), “Daredevil” season two (13.35 million), “Jessica Jones” (6.26 million), “Unbreakable Kimmy Schmidt” season two (6.08 million), “The Ranch” (6.01 million), “House of Cards” season four (5.67 million), “F is for Family” (4.81 million) all other Netflix series that Symphony tracks. Ostatní seriály typu Jessicy Jones nebo Luka Cage jsou na tom docela špatně, ale společnosti to, zdá se, až tolik nevadí, protože vydělává jinde a jinak.
Zdravím všechny.
Z mého pohledu Lovec, Divirgence a Ben Hur jasný příklad, který se zkouší a vypadá to bude zkoušet v heslu „dokud to vydělává, točíme !!!! – stejná kvalita, více akce a diváci musí chodit buď z toho bude frančíza nebo postupně na TV, video – dokud je zisk nad úrovní nákladů. Nelíbí se mi to, dle mého vidění tak to nyní funguje.
—-
Asassin´s Creed stejně jako Warcraft podle mě doplatil na to, že je až příliš zmiňováno, že je to na základě pc hry, což část publika odradí, navíc Michael Fassenberg – zase není tak celosvětově populární, aby celý film utáhla jeho fanouškovská základna.
—
Bohové Egypta – to je škoda mluvit. Nechápu, jak můžou dát režisérovi, který natočil jeden dobrý film takový rozpočet. Dodnes nechápu co měl ten film ukázat, jelikož selhával ve všech aspektech do průměru 🙁
—
Deepwater Horizon: Moře v plamenech – tam si nemyslím, že by film zkrachoval na základě malé diverzifikace jednotlivých protagonistů. Selhal, dle mého názoru, z toho důvodu, že byl málo propagován, navíc šel do kin nevhodnou dobu a nebylo to frančíza (ani nemohla) jako Avengers atd..
Tak tak, dokud je známá značka a dokud to má potenciál alespoň trochu vydělat, tak se do toho půjde vždycky… Fassenberg pobavil 😀 Očividně vás nechává celé roky tak chladným, že vůbec neřešíte, jak se vlastně jmenuje. Ale žádná strach, už to asi dlouho řešit nebude potřeba. Mně se od Proyase ještě líbilo Já, robot, ale jinak souhlas – tolik milionů za takovou kravinu…
—
Stranou DH, určitě máte pravdu v tom, že 1) špatná reklama, 2) nefranšízovost a 3) nevhodné nasazení hrálo svoji roli. Já bych tam klidně ještě přihodil absenci pořádných hvězd, protože Wahlberg je lidem už dlouho ukradený (Transformeři lákali na TRansformery), ale to je vedlejší. Jde mi o to, že tu malou diverzifikovanost bych rozhodně ze stolu nesmetával. Právě naopak – DH je jen poslední v dlouhatánské řadě filmů o mužské odvaze, které dostaly na frak. Vezměme si jen kombinaci moře+bílí muži+příběh o smrti a odvaze: to máme DH, Do posledního dechu, V srdci moře nebo před lety Master and Commander… všechno propadáky. Vedle toho je většina válečných filmů (stejné obsazení, stejná výchozí pozice) propadák – Železná srdce, 13 hodin, Na život a na smrt, Památkáři atd. atd. Tyhle filmy nevydělávají (a pokud ano, tak jen mizivě), protože i svým obsazením zajímají jen velmi maličkou výseč diváků, takže pokud mají enormní rozpočty, nemají šanci se splatit…