Jinde přidáno

4. 8. – Hlod 62

21. 4. (!) – Hlod 61

11. 4. – Hlod 60

24. 3. – Hlod 59

14. 3. – Hlod 58

Premiéry v hledáčku

Kingsman: Zlatý kruh

v kinech od 21. 9.

Seriálové tipy
Kontakt & FB

David Koranda

Jumpstar @ seznam.cz

——-

Facebook-logo-PSD

TOPlist

Filmové propadáky se stamiliónovými výdělky

2000 – 2010

Photo © MGM

Supernova (2000) – V Hollywoodu existuje jedna hezká tradice. Kdykoliv si nějaký tvůrce nad svým dílem přeje z jakéhokoliv důvodu umýt ruce a nechce s ním být jakkoliv spojován, jeho jméno je automaticky nahrazeno jedním všeobecně užívaným pseudonymem (podobně jako se v anglickém kontextu všem neidentifikovaným mrtvolám přezdívá John Doe a Jane Doe). V případě hollywoodských umělců se dlouhá léta užívalo jméno Alan Smithee, ale jakmile tohoto „nebývale plodného filmaře“ začali poznávat i obyčejní diváci, bylo vymyšlena náhradní krycí identita – Thomas Lee. A že neuhodnete, kdo natočil Supernovu? Nikdo jiný než Thomas Lee! Film dával původně dohromady režisér William Malone již v roce 1988. Inspirovaly ho tehdy obrazy H. R. Gigera a děj Hellraisera. Film mu pak dlouhou dobu ležel na polici a nic se s ním nedělo. Teprve na sklonku století se projekt dostal do rukou režisérovi Walteru Hillovi, který jej natočil. Studiu Metro-Goldwyn-Meyer se jeho verze ale příliš nezamlouvala, takže Hilla obešlo a snímek nechalo do značné míry přetočit a přestříhat tak, aby se více podobal kasovním trhákům z předchozích let Horizont události a Vetřelec mezi námi. Hill od projektu dal ruce pryč a požádal o záměnu jména za pseudonym. A udělal dobře. Z jeho původní vize ve filmu nezbylo skoro nic. Supernova je hloupý, nezajímavý guláš, který se nelíbil kritice ani divákům. Studio za něj i s přetáčkami zaplatilo 90 miliónů dolarů, z pokladen kin si ale odneslo pouze necelých 15.

Photo © Warner Bros. Pictures, Intersonic

Bojiště země (2000) – Díky tomuto filmu je dodnes předmětem nekonečných vtipů pro změnu John Travolta. Film je to přepálený, hloupý, herecké výkony v něm jsou strašné… A diváci jednoduše nebyli takoví masochisté, aby se na něj ve velkém chodili dívat. Snímek studio přišel na 73 miliónů, ale vydělal jich jen 29.

Photo © Warner Bros. Pictures

Rudá planeta (2000) – Možná to bylo tím, že měli lidé po všelijakých předchozích vesmírných filmech kosmu plné zuby, nebo za to opravdu mohla recenzemi ohlašovaná nevalná kvalita tohoto snímku (ačkoliv třeba mně osobně se vcelku líbil), Rudá planeta každopádně svými třiatřicetimiliónovými výdělky z kin svůj devadesátimiliónový rozpočet opravdu nepokryla. Účinkující Carrie-Anne Moss si na svůj matrixovský úspěch musela ještě pár let počkat, Val Kilmer… ten ještě stále čeká a režisér Antony Hoffman? Pro něj zůstává Rudá planeta jediným celovečerním snímkem. Před ní natáčel hlavně televizní reklamy a k reklamám se po tomto kasovním fiasku opět vrátil.

Photo © New Line Cinema

Taková rodinná romance (2001)Taková rodinná romance se začala točit s rozpočtem 44 miliónů již v roce 1998 a tehdy to měla být vtipná komedie s Warrenem Beatym. Jenže Beaty, který film také režíroval, měl neustále nějaké problémy se scénářem a navíc trval na tom, že se každá scéna musela točit nastokrát. Natáčení se jednoduše tak dlouho protahovalo a prodražovalo, až se rozpočet vyšplhal na 90 miliónů dolarů. A protože film zdaleka není tak vtipný, jak tvrdil, že bude, lidé mu to dali pěkně sežrat. Do kina na něj nešli a Taková rodinná romance proto s 10 milióny v pokladnách poměrně utřela.

Photo © Columbia Pictures, Falcon

Final Fantasy: Esence života (2001)Final Fantasy byl ve své době technicky převratným snímkem. Šlo o první film, který využíval fotorealistické počítačové animace, a při rozpočtu 137 miliónů dolarů šlo (a dodnes jde) o nejdražší film inspirovaný počítačovou hrou, který byl natočen. Jenže hráčů počítačových her, co by místo hraní raději šli do kina, zase tolik nebylo. A ostatním divákům se příliš nelíbil mrtvý pohled v očích tehdy ještě stále nedokonale vyrenderovaných postav. Film vydělal po celém světě pouze 85 miliónů dolarů.

Photo © 20th Century Fox

Opoparchant (2001) – Tato kravina s 27% hodnocením na ČSFD v sobě kombinovala živé herce se zvířaty vyrobenými a rozpohybovanými pomocí tzv. stop-motion animace (představte si Normana a duchy, Koralínu, Noční můru před Vánoci apod.) a jako taková se dost okatě snažila parazitovat na výrazně kvalitnější Falešné hře s králíkem Rogerem. Protože se jakákoliv animace kvůli časové a technické náročnosti vždy dost prodraží, a protože v hlavní roli vystupující Brandan Fraser byl v té době považován za áčkovou hvězdu, tak tento film vyšel studio 20th Century Fox na celých 75 miliónů dolarů. V kinech ovšem kvůli katastrofálním recenzím a už z traileru jasně pochybné kvalitě utržil pouhých 7,6 miliónu.

Photo © Paramount Pictures

K-19: Stroj na smrt (2002) – K-19ka uštědřila jejím tvůrcům takovou finanční ránu, že se kravaťáci s jejím rozpočtem raději nikde příliš nezmiňují. Odhaduje se ale, že výroba filmu vyšla na nějakých 100 miliónů. A jelikož tyto peníze nešly z kapsy žádného z hlavních, velkých, hollywoodských studií, nýbrž z mezinárodní koprodukce studií Intermedia Films, National Geographic Society a New Regency Pictures, tak se až do uvedení snímku Atlas mraků jednalo o nejnákladnější nezávislou produkci v dějinách kinematografie. Snímek si však vydělal miliónů jen 66. Nepomohl mu ani Harrison Ford a Liam Neeson v hlavních rolích či Kathryn Bigelow na režisérské sesli.

Photo © Warner Bros. Pictures

Tělo na tělo (2002) – Nestává se často, aby měl nějaký film na serveru RottenTomatoes nulu. Vlastně se to nestává téměř nikdy. Tělo na tělo tu nulu ovšem má – ani jedna ze 115 recenzí evidovaných těmito stránkami není kladná. Není divu, že se Tělo na tělo každoročně objevuje na seznamech nejhorších snímků všech dob. A pověst jej očividně předcházela už v době, kdy se teprve chystal do kin. Stál 70 miliónů, nevydělal si jich ale ani 20. Lucy Liu tento neúspěch příliš nerozhodil – ještě toho roku se objevila v muzikálu Chicago, pak natočila dvojku Charlieho andílků a jakmile ji Quentin Tarantino obsadil do Kill Billa, měla vyhráno. Pro Antonia Banderase to však byl jen další hřebíček do rakvičky jeho kariéry prvoligového herce. Banderas dnes i díky propadákům, jako je tento, maximálně dabuje kočkovité šelmy, hraje hlavní role v nezávislých malých filmech, na které se téměř nikdo nedívá, a nebo účnkuje ve vedlejších rolích ve skvostech podobných tomuto. Když už člověk padá z výsluní, může si občas pěkně nabít kokos.

Photo © Walt Disney Pictures

Planeta pokladů (2002) – Jak již bylo zmíněno dříve, právě animované filmy jsou na výrobu velmi nákladné. Jestliže se mají splatit, musí proto do kin nalákat spoustu rodin s dětmi, a to nejlépe několikrát (jako se to podařilo Lvímu králi, Ledovému království atd.). Planeta pokladů od studia Disney stála celých 140 miliónů, ale vydělala jich jen 109. A ač byla nominovaná na Oscara, toho roku jí sošku (právem) vyfouknul Majao Mijazaki se svou Cestou do fantazie. Takže propadák jako vyšitý!

Photo © Warner Bros. Pictures

Pluto Nash (2002)Pluto Nash byl film natočený za jediným účelem – namasírovat ego Eddiemu Murphymu. A lidem se taková do-sebe-zahleděná óda příliš nepozdávala. S rozpočtem 100 miliónů a tržbami pouhých 7 miliónů jde dodnes o největší propadák Murphyho kariéry.

Photo © 20th Century Fox, Bontonfilm

Master & Commander: Odvrácená strana světa (2003) – Výdělek 212 miliónů při stopadesáti-miliónovém rozpočtu z Mastera & Commandera možná nečiní ten největší propadák v dějinách filmu, Russel Crowe se však v tomto směru přesto nemá čím chlubit. Kritika film sice milovala – na RottenTomatoes  85% hodnocení –, ale diváky všeobecně příliš neoslovil. Časem se z něj však stal jakýsi kultovní snímek a vytvořila se kolem něj malá (zato velmi hlasitá) skupina fanoušků, kteří se dožadovali pokračování. Na jejich volání odpověděl v roce 2005 v jednom rozhovoru sám režisér Peter Weir. Vyjádřil se tehdy v tom smyslu, že jakékoliv pokračování je „velmi nepravděpodobné“, a to právě z důvodu finančního neúspěchu jeho filmu. Použil k tomu ovšem takových slovních obratů, že byste z jeho řeči jakýkoliv přiznaný neúspěch téměř nevycítili: „Ačkoliv si ten film v kinech podle mého názoru nevedl úplně nejhůře, nedá se tak docela říct, že by vydělal ony závratné, monstrózní sumy peněz, které jsou k natočení druhého dílu zapotřebí.“ Taková spousta slov, a přitom stačilo říct: „Film nevydělal. Pokračování nebude.“ Tohle se ale v Hollywoodu příliš často nedělá: Neúspěch se nepřipouští, a pokud ano, tak je třeba takovou hořkou pilulku před spolknutím vyráchat v medu.

Photo © Warner Bros. Pictures

Alexander Veliký (2004) – Velkofilm Olivera Stonea s Angelinou Jolie a Colinem Farrellem v hlavních rolích si při rozpočtu 155 miliónů vydělal miliónů pouhých 167. Rozpočet byl natolik nabobtnalý nejen kvůli platům pro herce a vizuálním efektům, ale především kvůli nutným dotáčkám. Oliver Stone totiž údajně přišel o celé dvě a půl hodiny kvalitních záběrů z té největší (ergo nejnákladnější) bitvy, protože s filmem v podpaží prošel na letišti rentgenem a neuvědomil si, že se mu tím zářením z filmu všechno vymaže.

Photo © Touchstone Pictures

Pevnost Alamo (2004)Pevnost Alamo šeredně doplatila na špatné umístění v programu premiér. Studio ji totiž nasadilo do stejného týdne jako Gibsonovo Umučení Krista. Zatímco Umučení Krista viděl během oněch Velikonoc v Americe skoro každý, na Pevnost Alamo téměř nikdo nedorazil. Film to není úděsný – je jen špatný –, ale při rozpočtu 107 miliónů a ziscích 25 jde o ryzí propadák.

Photo © Warner Bros Pictures

Catwoman (2004) – Ve stejném roce se shodou okolností podobně mizerně dařilo také Halle Berry v roli Kočičí ženy. Tento dodnes vysmívaný snímek stál rovnou stovku miliónů dolarů, ale celosvětově vydělal jen 82 miliónů.

Photo © Sony Pictures, Bontonfilm

Stealth: Přísně tajná mise (2005) – Tento film od režiséra XXX a prvního Rychle a zběsile je klasický béčkový biják a jako takový ho diváci také přijali. Jen jich – jako tomu u béček tak bývá – do kin moc nepřišlo. Při rozpočtu 135 miliónů musel produkující studio Columbia zisk 76 miliónů dost mrzet.

Photo © Paramount Pictures

Sahara (2005) – Ještě než Matthew McConaughey udivoval svými výkony v Pravém detektivovi, zkoušel to u tohoto velkofilmu. Sahara se snažila parazitovat na úspěchu Indiany Jonese a sérií Mumie a Lovci pokladů, ale diváci o ni jednoduše nestáli. Stála 145 miliónů (některé zdroje dokonce uvádí 281 miliónů, ale ty možná započítávají i náklady na reklamu), vydělala jich však jen 120. Ačkoliv tedy při premiéře obsadila s 18 milióny první místo v žebříčku návštěvnosti amerických kin, kvůli extrémně vysokému rozpočtu jde dodnes o jeden z největších propadáků McConaugheyho kariéry. Na pokračování (nota bene celou zamýšlenou trilogii) si proto tvůrci mohli nechat zajít chuť.

Photo © Warner Bros. Pictures

Poseidon (2006) – Remake klasického katastrofického filmu s velkou lodí a ještě větší vlnou rozcupovala kritika a diváci o něj projevili pramalý zájem. Snímek za 160 miliónů jich vydělal v kasách kin jen 181.

Photo © Warner Bros. Pictures

Speed Racer (2008) – Neúspěch Speed Racera zamrzí, protože sourozenci Wachovští jsou vizionáři a film jako tenhle by vám nikdo jiný nenatočil (a že se ho snažila protlačit pěkná řádka režisérů a herců). Jenže je příliš věrný své japonské předloze a na evroamerické obecenstvo nejspíš příliš křiklavý. Ani skvělé akční scény ho nezachránily a při 120miliónovém rozpočtu a 50miliónových ziscích z kin jde o klasický propadák. Studio chtělo vsadit alespoň na prodej hraček, ale ani ty nešly příliš na odbyt. Prostě pech.

Photo © Universal Pictures, Bontonfilm

Země ztracených (2009) – Hloupost s Willem Farrellem stála 100 miliónů a právem si z pokladen kin odnesla miliónů jen 68. Dobře jí tak za to, jak málo se snažila.

Pages: 1 2 3 4 5

8 komentářů u Filmové propadáky se stamiliónovými výdělky

  • Cože? Takže Aliance teda už nebude mít pokračování? No jako upřímně, ani se nedivím….četla jsem knihy kdysi dávno a líbily se mi, ale když jsem viděla ten poslední film, tak jsem si říkala…o čem bude další díl? Vždyť co si pamatuju, tak tam bylo snad všechno z knihy…teda kromě jedný věci, ale nebudu spoilerovat. A neřekla bych, že Shailene až tak vadí televizní tvorba…..vždyť natočila minisérii Big little lies, ale je zase fakt, že v téhle sérii budou skvělé herečky jako Nicole Kidman a Reese Witherspoon…kvůli nim a dobrému scénáři možná člověk udělá vyjimku

    • Tak tak, nebude. Studio mělo velké plány, ale než se stačilo rozkoukat, diváky přešla Young Adult mánie…

      S tou televizní tvorbou máte pravdu – Shailene se upsala projektu Big Little Lies, což je minisérie z produkce HBO, která půjde na obrazovky v tomto roce a která je už jen svým obsazením hodně nóbl. A já si právě myslím, že kdyby po té vysokoprofilové, blockbusterové sérii Shailene najednou skočila naráz do dvou televizních projektů, snížila by si tím svůj herecký profil. Najednou by to nebyla filmová herečka, ale v jejích očích by „spadla“ mezi herce televizní. Čemuž se chtěla vyhnout. Anebo to celé byla jen taková studiová PR šaráda a na celé věci není pravda nic než to zrušení divergentního projektu. Kdo ví.

  • Obr Dobr vypadal divně už z prvních obrázků a trailerů. Spielberg už asi senilní a nemá potuchy, jaké pohádkové látky dnes frčí. A ignoroval finanční výsledky podobných projektů jako byl „Jack a obři“, kde se to obry jen hemžilo a divákům to bylo šumák. Diváky už nezajímají klasičtí obři, ale spíš obří potvory a roboti.

    Ben-Hur je látka, která už v dnešní době nikoho nezajímá. Náboženské filmy s patosem nejsou v kurzu. Po stránce výpravy a triků to nebylo špatné. Dokonce i ti herci vypadali víc jako Židé, než aríjší představitelé v 50. letech 20. století. Vůbec se nedivím malým výdělkům.

    Alenka 2 byla šílená digi-blbost, kde byla jediná fajn postava, a to Pán času. Deppa jako Kloboučníka nesnáším a během sledování jsem měl neustále nutkání mu nafackovat. Alenka ho měla nechat zhebnout. Naštěstí situaci zachránili diváci, kteří se nenechali zblbnout a utnuli plány na další pokračování.

    Neúspěch Alince trošku mrzí, protože ta série byla celkem zábavná, i když občas nastavovaná. Chápu, proč se herečka titulní role bojí hrát v TV. Ale pokud letos nedostane žádnou lepší nabídku, bude nakonec ráda za pravidelný příjem z televizní tvorby.

    Bohové Egypta prý díky kouzlení účetních zas nebudou takový propadák (zdroj Moviezone.cz). FIlm se mi líbil. Správná dobrodružná vymývačka mozku. V době, kdy se v skoro každém filmu vyskytuje nějaká digi-obluda, chápu ten nezájem amerického diváka. Doufejme, že Mumie Toma Cruise nebude propadák.

    Lovec:zimní válka. Stejně zbytečný film jako Alenka 2 a Ben-Hur. Koho zajímají osudy nabušenýho nýmanda, když chybí Sněhurka. Zrzavá Xena s malými košíčky to nezachrání. Alespoň, že se na konci objeví Charlize. Malé tržby potěšili. Je vidět, že kariéra Chrise Hemswortha je závislá jen na Thorovi. Jakmile v Avengers skončí, Chrise brzo uvidíme v televizi.

    Assassin’s Creed jsem ještě neviděl a nechce se mi věřit, že je to až taková blbost, jak píšou v recenzích a komentářích.

    • ad Ben Hur – Tady vám nevím. Náboženské filmy táhnout přinejmenším v USA, kde Ben Hur nikoho nezajímal. A možná to bylo proto, že svou marketingovou kampaň nestavěl na náboženství, ale na akci – a ani ta akce nevypadala dobře. Respektive to byla taková ta klasická digitální břečka.

      ad Aliance – Naprostý souhlas. Ona Shailene v té televizi přeci jen skončí. A ještě za ni bude ráda.

      ad Bohové Egypta – O tom financování a technicky nulových ztrátách studia jsme si psali i zde – v Hlodu 29.

      ad Assassin’s Creed – No, mně to jako blbost přišlo, ale třeba se vám na tom něco bude líbit. Každopádně z obchodního hlediska je Fassbender v tuhle chvíli nežádoucí komoditou.

  • Od Aliance nemohl člověk čekat nic jiného. Koho vůbec napadlo rozdělit poslední knihu, (ve které se nic neděje) na dva filmy? Bylo to sice „cool“ ale už i Hunger Games v tom měly menší problém. Kdyby to nechali jako jeden film, mohli dokončit trilogii, sice s menším výdělkem, ale bez skandálu a odchodu jejich hlavní hvězdy. Od Já toto docela vítám. A to tu před dvěma lety bylo několik zpráv jak filmová studia rychle nakupovala knižní trilogie protože se chystala to všechno zfilmovat. Naposledy se třeba psalo o Red Queen a nebo sérii Matched, která je tak nekvalitní, že se určitě nic točit nebude, ale autoři knih se určitě radují.

    Ale od Shailene je to ale trochu smutné. Je hezké, že se chce zuby nehty držet přesvědčení, že je filmová herečka, ale díky této divergentní sérii prorazila do mainstreamu a získala si fanoušky. Bez Divergence by ji dnes znal jen velmi málokdo. Otázkou ale je, není proti tomu studio pojištěné ve smlouvě. Určitě podepsala smlouvu na celou sérii filmů, nezahrnuje to i televizní film? Asi je to teď na pozadí pěkná právnická tahanice… smutné. Osobně se mi líbí, co na to téma jednou řekl Grace Randolph, aneb proč by měl člověk platit za nekvalitní film 150 korun v kině, když mu v TV zadarmo dávají kvalitnější filmy (Grace pro příklad uvedla efektivně povedené The Shannara Chronicles) což se zadarmo vysílá v televizi.

    Jinak, co se HBO týče tak podle mě, pokud jde o HBO je to podle mě hercům a herečkám jedno, protože díky Game of Thrones, True Detective i novému Westworld do toho herci jdou, však HBO jim může znovu nakopnout kariéru.. ale u HBO to začíná a končí. Na Netflix se také nehrnou a přitom tam dobrou sledovanost má skoro vše.

    • Rozdělení poslední knihy do dvou filmů frčelo už od doby Harryho Pottera, kde bylo relativně odůvodněné. Ale HG a Stmívání ukázaly, že to nedělá dobrotu všude. Divergence na to dojela. A ta série s bludištěm také měla mít poslední díl rozdělený, ale už se asi také nedotočí. Z obchodního hlediska je to fajn strategie, ale fanoušci a filmové umění celkově kvílí… Jinak ano, mám pocit, že jak už tohle šélenství po filmových adaptacích YA románů opadlo, ty věci, které jste zmiňovala, se na světlo světa nedostanou.

      Jehéj, někdo další se kouká na Grace! Jinak s tou Shailene, ona byla určitě smluvně vázaná k tomu poslednímu filmu, ale měl to být film s širokou distribucí, ne televizní. Čili studio nedodrželo podmínky smlouvy a herečka může ven.

      S Netflixem bych byl opatrnější. Tahle společnost nikde neuvádí čísla své sledovanosti, protože nemusí, a z toho mála, co se dostane ven, to až takové zázraky nejsou. Tady jen překopírovávám z jednoho článku na Variety: Among Netflix originals, “Stranger Things” ranks ahead of “Making a Murderer” (13.35 million), “Daredevil” season two (13.35 million), “Jessica Jones” (6.26 million), “Unbreakable Kimmy Schmidt” season two (6.08 million), “The Ranch” (6.01 million), “House of Cards” season four (5.67 million), “F is for Family” (4.81 million) all other Netflix series that Symphony tracks. Ostatní seriály typu Jessicy Jones nebo Luka Cage jsou na tom docela špatně, ale společnosti to, zdá se, až tolik nevadí, protože vydělává jinde a jinak.

  • Zdravím všechny.

    Z mého pohledu Lovec, Divirgence a Ben Hur jasný příklad, který se zkouší a vypadá to bude zkoušet v heslu „dokud to vydělává, točíme !!!! – stejná kvalita, více akce a diváci musí chodit buď z toho bude frančíza nebo postupně na TV, video – dokud je zisk nad úrovní nákladů. Nelíbí se mi to, dle mého vidění tak to nyní funguje.
    —-
    Asassin´s Creed stejně jako Warcraft podle mě doplatil na to, že je až příliš zmiňováno, že je to na základě pc hry, což část publika odradí, navíc Michael Fassenberg – zase není tak celosvětově populární, aby celý film utáhla jeho fanouškovská základna.

    Bohové Egypta – to je škoda mluvit. Nechápu, jak můžou dát režisérovi, který natočil jeden dobrý film takový rozpočet. Dodnes nechápu co měl ten film ukázat, jelikož selhával ve všech aspektech do průměru 🙁

    Deepwater Horizon: Moře v plamenech – tam si nemyslím, že by film zkrachoval na základě malé diverzifikace jednotlivých protagonistů. Selhal, dle mého názoru, z toho důvodu, že byl málo propagován, navíc šel do kin nevhodnou dobu a nebylo to frančíza (ani nemohla) jako Avengers atd..

    • Tak tak, dokud je známá značka a dokud to má potenciál alespoň trochu vydělat, tak se do toho půjde vždycky… Fassenberg pobavil 😀 Očividně vás nechává celé roky tak chladným, že vůbec neřešíte, jak se vlastně jmenuje. Ale žádná strach, už to asi dlouho řešit nebude potřeba. Mně se od Proyase ještě líbilo Já, robot, ale jinak souhlas – tolik milionů za takovou kravinu…

      Stranou DH, určitě máte pravdu v tom, že 1) špatná reklama, 2) nefranšízovost a 3) nevhodné nasazení hrálo svoji roli. Já bych tam klidně ještě přihodil absenci pořádných hvězd, protože Wahlberg je lidem už dlouho ukradený (Transformeři lákali na TRansformery), ale to je vedlejší. Jde mi o to, že tu malou diverzifikovanost bych rozhodně ze stolu nesmetával. Právě naopak – DH je jen poslední v dlouhatánské řadě filmů o mužské odvaze, které dostaly na frak. Vezměme si jen kombinaci moře+bílí muži+příběh o smrti a odvaze: to máme DH, Do posledního dechu, V srdci moře nebo před lety Master and Commander… všechno propadáky. Vedle toho je většina válečných filmů (stejné obsazení, stejná výchozí pozice) propadák – Železná srdce, 13 hodin, Na život a na smrt, Památkáři atd. atd. Tyhle filmy nevydělávají (a pokud ano, tak jen mizivě), protože i svým obsazením zajímají jen velmi maličkou výseč diváků, takže pokud mají enormní rozpočty, nemají šanci se splatit…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.