Oscaři 2017: Už je někdo zrušte
No, tak je tu máme zase. Opět. Znova. Zabte mě. Předem upozorňuju, že rozvolněná syntax a uvolněnej přístup k pravidlům pravopisu maj záměrně odrážet to, jak moc jsou mi letošní Oscaři volný. Na příští rok si chystám velký expozé o tom, jak fungujou oscarový kampaně, aby už nikdy nikoho nemohlo napadnout, že by v týhle frašce šlo o kvalitu filmovýho díla nebo že by se nezávisle hodnotily jakýkoliv objektivní skutečnosti. Letošní Oscaři, stejně jako všechny ostatní ročníky všech ostatních cen, jsou uplacenou šarádou, ve který se milionáři plácaj po zádech za výkony i nevýkony ve filmech, který nikdo neviděl a nebejt uplacený nominovaný na nějakou tu zlatou cetku, tak by se na ně nikdo ani nekouknul. On je ale vlastně nikdo vidět nemusel a nemusí, protože o to tady nejde. Jde o srdceryvný příběhy tvůrců, který se za velký prachy nakecaj oscarovejm komisím. O možnost sešlejch oscarovejch akademiků nechat si lézt do zadku od známejch hvězd a zavzpomínat na časy, kdy na nich samotnejch ještě záleželo. Oscaři jsou nablyštěný hollywoodský pozlátko. Interní večírek milionářský smetánky.
Na preference, chutě a tužby obyčejnýho publika i letos samozřejmě sere pes. Jelikož už jsme si ale na Jumpspaceu udělali z předvídání oscarovejch výsledků takovou hezkou malou tradici – tady je článek z loňskýho roku, tady z předloňskýho a tady ještě z předtím –, neměl jsem to srdce alespoň něco málo letos taky nenapsat. Tak jdeme na to: Kdo to letos dostane? Kdo to asi bude?
Vzpomenete si na 84. ročník Oscarů? Na ten ceremoniál z února 2012? Hahaha, no jasně že ne. Tak já vám ho připomenu. Mezi kupou malejch filmů, který běžný publikum nevidělo a který nikoho moc nezajímaly, byly nominovaný Umělec a Černobílej svět. Čili jeden „masturbační hollywoodskej biják“ a jedno černošský dráma. Nakonec to dopadlo tak, že černoši vyzobali druhořadou kategorii Nejčuprovějších vedlejších herců, zatímco autofelační hollywoodský orgie si odnesly tři ceny nejhlavnější – cenu za film, za režii a jednu hlavní hereckou.
No a letos… pro změnu… je mezi kupou dalších malejch filmů, který běžný publikum nevidělo a který nikoho moc nezajímaly, nominovanej La La Land a Moonlight. Čili jeden „masturbační hollywoodskej biják“ a jedno černošský dráma. A nakonec to dopadne tak, že černoši vyzobou druhořadý kategorie Nejčuprovějších vedlejších herců, zatímco si ty letošní hollywoodský autofelační orgie odnesou tři ceny nejhlavnější – cenu za film, za režii a jednu hlavní hereckou. Protože Hollywood zapomněl, co to znamená slovo „originalita“. Protože ty ceny stále volí ty samý páprdové, který je volili před pěti lety. Protože ještě nestačili poumírat. A protože změna pravidel z půlky roku byl výsměch. Takže asi tak.
Jo a fakt, že se letos konečně nominovali nějaký ty černoši je sice bezva, ale – jo, budu dál brblat, nic mi nebude dobrý, minimálně na Oscarech teda tuplem ne – beztak je strašně vidět, že to udělali jenom kvůli fiaskům z posledních dvou let. A taky bych rád připomenul, že kromě bělochů a černochů v Americe žijou ještě jiný druhy lidí. Černoši maj možná dobrý píárko, ale špatně reprezentovaný fakt nejsou sami. Ale to jen tak na úvod. Pojďme omrknout na konkrétní kategorie.
Nejlepší film + Nejlepší režie
NOMINOVANÍ: Místo u moře (i režie pro Kennetha Lonergana), La La Land (i režie pro Damiena Chazelleho), Příchozí (i režie pro Denise Villeneuvea), Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny (i režie pro Mela Gibsona), Moonlight (i režie pro Barryho Jenkinse), Fences, Skrytá čísla, Lion, Za každou cenu
VYHRAJE: La La Land (i režie pro Damiena Chazelleho)
VYHRÁL: Moonlight (ale režie pro Damiena Chazelleho zůstala)
Kdo tyhle předvídací články nečte poprvý, ten už tuší, co napíšu. Akademici jsou z velký části geriatrici z domovů pro seniory rozmístěnejch po Kalifornii a Floridě. Ne, to není ejdžistickej vtip, to je prostě realita. Jsou to stárnoucí a dožívající umělci, kterejm se v minulosti dařilo, a tak si na starý kolena užívaj výhod filmovýho průmyslu (čili bych rád vypíchnul, že tady rozhodně nemluvím o stále aktivních a uznávanejch umělcích typu Anthonyho Hopkinse, Maggie Smith, Clinta Eastwooda, Judy Dench a spousty dalších). A mezi ty výhody často patří i členství v oscarový akademii. Problém je, že tyhle lidi nechoděj do kina a maj hrozně konzervativní vkus. Když už teda má nějaký studio narvat milióny dolarů do oscarový kampaně, rozposlat po všech těchhle páprdech dývýdýčka s nějakýma bijákama, udělat jim reklamu, zajistit promítání a mít-end-grýt s hvězdama… prostě když už maj vysolit chechtáky za celou tu parádu, tak ji narvou do 1) co nejmenšího počtu filmů a 2) do toho druhu filmů, který očekávaj, že se dědulům budou líbit.
Což se parádně odráží i v letošních Oscarech, který jsou zase směsicí malýho počtu nezávisláků, nízkorozpočťáků a komorních dramátek, který jsou každý nominovaný v absurdním počtu kategorií. Ne, Bla Bla Bland si 14 nominací fakt nezaslouží. Tak dobrej film to zasejc nejni. Jenže když kromě něj ty slavný akademici viděli za celej rok jen pár dalších filmů, tak se i pro Bla Bla Bla hlasuje jednoduše.
Tenhle muzikál odzpívanej hercema, co by neměli zpívat ani ve sprše, zároveň s největší pravděpodobností vyhraje dvě nejhlavnější kategorie. Vyhraje je najednou, protože v historii týhle frašky se jen málokdy stalo, aby se hlavní cena a cena za režii rozdělily mezi dva filmy. A dostane je namísto Moonlightu, protože Akademie je pořád převážně bílá a pořád má ráda filmy o sobě. Takže černý buzny utřou. Teda, neutřou úplně, protože někdo si přece sošku z tý druhořadý vedlejší herecký kategorie domů odnýst musí, ale tam se ještě dostaneme.
Nejlepší herec v hlavní roli
NOMINOVANÍ: Casey Affleck (Místo u moře), Andrew Garfield (Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny), Ryan Gosling (La La Land), Viggo Mortensen (Tohle je náš svět), Denzel Washington (Fences)
VYHRAJE A VYHRÁL: Casey Affleck (Místo u moře)
Nuda, nudá, taková nudááá. Tahle kategorie je plná lidí, který už akademikům kdysi lezli do zádi, a většině z nich to dokonce už minimálně jednou vyšlo. Maj s nima dobrý vztahy, znaj je, vědí, co jim maj nakukat a jak je zlákat na svoji stranu. Garfield je uháněl už s The Social Network (nevyšlo to), 99 Homes (taky ne) a letos s Mlčením a tou novou gibsonovkou. Tak už! Denzel má už tři Oscary nebo kolik; Viggo se kolem nich taky štrejchnul s Nebezpečnou metodou a Východníma příslibama; Gosling se možná nezdá, ale kritiky oceňovanejch filmů už jim vnucoval asi pět nebo šest a Casey je taky protřelej řitní alpinista.
Proti Caseymu se sice ostatní studia snažily rozjet proti-kampaň, když v návaznosti na případ Natea Parkera vytáhly Affleckovy vlastní zkušenosti se sexuálníma útokama na ženy, ale ono to tak úplně nevyšlo. Možná je to tím, že je Affleck bílej, možná tím, že projevil lítost. Netuším. Každopádně tu cenu letos dostane. Jedinej Denzel by mu ji mohl vyfouknout, ale ten už jich má dost, případně Gosling, ale vzhledem k tomu, že už Oscara dostane Emma Stone, tak by se nehodilo, aby ji za ten samej film slíznul i on. Takže se to pěkně rozhodí mezi víc lidí a děl. Ostatní nominovaný nedávaj smysl a jsou tam jenom proto, že byly prachy na kampaň, a oni navíc vědí, jak se zalíbit akademikům.
Nejlepší herečka v hlavní roli
NOMINOVANÉ: Ruth Negga (Loving), Isabelle Huppert (Elle), Natalie Portman (Jackie), Emma Stone (La La Land), Meryl Streep (Florence Foster Jenkinsová)
VYHRAJE A VYHRÁLA: Emma Stone (La La Land)
No, takže dostane to Emma, protože kdo jinej z tohodle výběru, že jo! Ruth Negga netuším, co tady dělá. Loving asi mělo sakra dobrou kampaň. Marrion Kotyjárd vloni asi nic nenatočila, takže bude letos ceremoniálu dodávat evropskou glazuru, šarm, lesk a další blbosti Huppertka. Portmanka tu je proto, že si – jak si vzpomínáte – pod sebou Nate Parker před pár měsíci podřezal větev a produkující studio se rozhodlo nalejt všechny prachy ze Zrození národa do Jackie. A Meryl ze stejnýho důvodu, z jakýho Goťák každej rok dostává Slavíka. Nudááá!
Nejlepší herec ve vedlejší roli
NOMINOVANÍ: Jeff Bridges (Za každou cenu), Mahershala Ali (Moonlight), Lucas Hedges (Místo u moře), Dev Patel (Lion), Michael Shannon (Noční zvířata)
VYHRAJE A VYHRÁL: Mahershala Ali (Moonlight)
Jedná známá povídala, že Lion je fakt fajnovej příběh, ale nezapomínejte, že fajnovost oscarovejch snímků Oscaři řeší až v poslední řadě. Na prvním místě je vždycky politika, prachy a známosti. Stranou Liona by se tak dalo povídat třeba o tom, jak producent Harvey Weinstein tu oscarovou hru umí hrát tak dobře, že se mu podařilo nechat Deva Patela nominovat ve vedlejší kategorii, ačkoliv by se hodil spíš do tý hlavní. Jenže v hlavní už bylo narváno. A nechat někoho nominovat tam nota bene stojí víc…
Jeff Bridges a Michael Shannon jsou dlouholetý miláčci akademiků, takže ty nominace dostali za dobrý vztahy. A Lucas Hedges tu je proto, že mělo Místo u moře dobrou kampaň a že akademici nekoukaj na moc filmů. No, takže to vyhraje Mahershala Ali, třeba už jen proto, aby se bojovalo proti loňskýmu fiasku jménem #OscarsSoWhite.
Nejlepší herečka ve vedlejší roli
NOMINOVANÉ: Viola Davis (Fences), Naomie Harris (Moonlight), Nicole Kidman (Lion), Octavia Spencer (Skrytá čísla), Michelle Williams (Místo u moře)
VYHRAJE A VYHRÁLA: Viola Davis (Fences)
Viola Davis byla na Oscara nominovaná už dvakrát za Pochyby a Černobílej svět, a ještě ho nedostala, takže letos bude její rok. Akademiky už zná, ví jak na ně, a jim samotnejm by to – pokud by jí to ani letos nedali – určitě začalo bejt blbý. Fences má dobrou oscarovou kampaň — To víte, že je film na motivy hry od Augusta Wilsona? Že ta hra i její divadelní inscenace vyhrály spoustu cen? Že je to jakože vysoký umění? Že to mluví o rasový problematice? Že v tom hrajou lidi nominovaný na Oscara? Že by tomu nějakej ten Oscar taky slušel? —, a navíc i kdyby se na ty dvě a půl hodiny ukecaný nudy akademici nechtěli dívat, úplně stačí, když v případě Violy omrknou tu jednu scénu, kde herečka křičí a řve a pláče a z nosu jí teče nudle. Takovej skill! Tolik herectví! Ta procítěnost! Tak už jí to dejte!
Co se ostatních týče, Harris, Spencer i Williams jsou oscarový stálice, který jsou v některý herecký kategorii každej druhej rok. Čili nuda, totální nudááá! Zajímavá je tak možná Nicole Kidman, u který by člověk ani nechtěl věřit, že by jí akademici skrz tu její botoxovou masku uvěřili jakejkoliv hereckej výkon. Jenže když si člověk uvědomí, jak bohatý lidi za tou Kidmankou vlastně stojej, začne její nominace dávat sakra smysl. Kdo se nechytá, tady vytahuju úryvek z letošní retrospektivy:
[Ředitel čínské megakorporace Wanda Group Jianlin] Wang vůbec nekouká na filmy. Herců zná jen pár a zajímá ho na nich leda to, jaké mají statistiky, jaká mají čísla. Jedinou výjimkou je, a teď se držte, Nicole Kidman, kterou sám Wang popisuje jako svoji múzu: „Nicole Kidman je upřímně moje múza. Za mých mladých let jsem ji zbožňoval. Je velmi krásná a v Číně jako herečka nesmírně oblíbená.“ […]
Slavnostní otevření části komplexu [Quingdao Movie Metropolis ] se odehrálo v roce 2013, a to za účasti mnoha hollywoodských insiderů typu Harveyho Weinsteina (producent, má prsty v Oscarech) [helemese, on „shodou okolností“ produkoval i toho Liona] a Cheryl Boone Isaacs (prezidentka Americké filmové akademie, která Oscary udílí) nebo hereckých hvězd jako například […] Nicole Kidman.
——
[Poznámka: Ten retrospektivní článek jsem psal přes Vánoce, čili zhruba měsíc před vyhlášením oscarovejch nominací. Když jsem pak Kidmanku viděl mezi nominovanejma hérečkama, málem jsem se potrhal smíchy.]
—————
Takže, přátelé, i takhle se dostávají Oscary. Tak co, ještě je pořád berete vážně? Ještě pořád si myslíte, že tahle pozlacená šaráda hodnotí „ty nejlepší z nejlepších?“ Že jsou akademici schopný, že maj vůbec zájem na tom, uchovat si špetku objektivity a dát to tomu, kdo si to fakt zaslouží? HAHAHA!!! Ten se poved! Příští rok si fungování kampaní rozebereme do detailu. Letos už mám týhle šaškárny plný zuby. Jako každej rok si ale ještě doplníme čtyři další kategorie (do celkových desíti), aby se pak náš věšteckej úspěch o to snadnějc počítal:
Nejlepší původní píseň
NOMINOVANÉ: „Audition“ a „City of Stars“ z La La Land, „Can’t Stop the Feeling“ z Trollů, „The Empty Chair“ z Jim: The James Foley Story, „How Far I’ll Go“ z Moany
VYHRAJE A VYHRÁLA: „City of Stars“ z La La Land
Tohle bude rychlý: Animáky tu jsou proto, že jejich produkující studia vyplázly miliony dolarů za to, aby si na krabičky dývýdýček mohly napsat „Oscarovej biják“. O Jimovi jsem v životě neslyšel. *rychlej průzkum na Googlu* Huh, nějakej dokument od neznámejch lidí, to nedává smysl. Produkovalo to hábéóčko, ty tak dlouhý prsty taky zatím nemaj. Jo ahá! On tu písničku nazpíval už čtyřikrát nominovanej Sting. Tak už víme, odkud vítr vane. Kurňa, ty akademici by si fakt občas měli zkusit najít nový kamarády… Ale zpátky k výherci: Dostane to „City of Stars“ z Bla Bla Bla, protože 1) „Audition“ zakrákala Emma Stone a dát to jí by fakt byl výsměch a 2) prej ten song poslouchá celý L.A. A na nikom jiným než losendželský smetánce nezáleží!
Nejlepší kamera
NOMINOVANÍ: Příchozí (Bradford Young), La La Land (Linus Sandgren), Lion (Greig Fraser), Moonlight (James Laxton), Mlčení (Rodrigo Prieto)
VYHRAJE A VYHRÁL: La La Land (Linus Sandgren)
Protože dobrá kampaň a líní akademici.
Nejlepší původní scénář
NOMINOVANÍ: Za každou cenu (Taylor Sheridan), La La Land (Damien Chazelle), Humr (Yorgos Lathimos a Efthimis Filippou), Místo u moře (Kenneth Lonergan), 20th Century Women (Mike Mills)
VYHRAJE: La La Land
VYHRÁL: Místo u moře (Kenneth Lonergan)
Protože dobrá kampaň a líní akademici.
Jedinej film, jediná nominace, která mě tu trochu zaujala, je ta pro Humra. Ten film je z roku 2015! Ale protože se ve Státech dostal do kin až po uzávěrkách k Oscarům 2016, tak o něm musíme číst ještě letos…
Nejlepší animovaný film
NOMINOVANÍ: Kubo a dvě struny, Moana, Můj život Cukety, Zootropolis, Červená želva
VYHRAJE A VYHRÁL: Zootropolis
Protože zazobané studio. Když si vybavíte výherce z předchozích let (V hlavě > Big Hero 6 > Ledové království > Rebelka > Rango > Příběh hraček 3 > Vzhůru do oblak > Wall-E …), tak na vás vykoukne vzorec: Tuhle kategorii zpravidla vyhrává buď Pixar, nebo Disney Animation. Letošní Pixarovka Hledá se Dory byla dost tuctová záležitost, takže Disney, který vlastní obě animační studia, radši nalil prachy do dvou zbylejch filmů ze svojí domácí stáje. Zootropolis ale bylo celkově lepší, a navíc v něm nejsou hnědý lidi, anóbrž zvířátka, což minimálně v případě oscarový akademie nikdy není na škodu, že? že???
—————
Uf, no tak to máme za sebou. Teď už si jenom počkat na pondělí 27/2 na výsledky. Vzbuďte mě někdo, až tohle utrpení skončí!
Po-oscarový edit: Tak jo, 8/10, to je fajn. Co se těch dvou kategorií, co mi utekly, týče, měl jsem si uvědomit, že akademici volí až v polovině února, čili že je v plné síle zasáhla bla-bla-blandovská proti-kampaň. O těchhle věcech si povíme příští rok. A co se týče toho špatnýho vyhlášení vítěze hlavní kategorie, lidi, neřešte to. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby to takhle pořadatelé schválně sehráli, aby se jim alespoň v závěru večera trochu zvýšil trafiic na sociálních sítích!
—————
—————
Korekce: Lucifrid
—————
Zdroj obrázků:
Oscary vnímám už jen z nostalgie. Dodnes si pamatuji, jak jsem v roce 1993 sledoval přímý přenos, abych zjistil, kolik Oscarů získá můj milovaný film Dracula. Dnes už nálepce „nominováný na Oscara“ nebo „vítěz Oscara v kategorii“ moc nevěřím. Aféry kolem ceremoniálu, trapné výroky herců, co si myslí, že spasí svět, z toho dělají velkolepou frašku. Svět ale na Oscary pořád slyší.
–
Nemám rád jazz a muzikály. Lístek do kina jsem měl zdarma, přesto se mi La La land líbil. Neříkám, že je to film oscarových kvalit, ale nebyl prvotně natočen, aby získal sošky. Stal se z něj fackovací panák pro ty, kteří na Oscary nadávají . Musím se zastat herců, kteří zpívali celkem obstojně, že to nervalo uši. Myslím, že nějakou sošku by si snímek zasloužil, ale ne v hlavních kategoriích. (Že je Gosling anální alpinista, jsem nevěděl. Naštěstí ho vnímám spíše ve filmové poloze a co dělá mimo natáčení, je mi šumák).
–
Doufám, že Příchozí dostanou aspoň sošku v technické kategorii. Ten film byl jako zjevení. Neherecké kategorie naštěstí řeší jiní páprdové.
–
V Humrovi byla nějaká původní píseň? Myslíte toto Humra a partě lidí v letovisku, kde si musí najít protějšek, jinak je přeoperují na zvíře?
–
Oscara za animovaný film bych přál Kubovi, ale je mi jasné, že to dopadne dle vaší předpovědi.
Herci v Bla Bla Bla ve zpěvu zase tak skvělí nebyli, a to sami nejenom přiznávají, ale ještě z toho dělají bod marketingové kampaně. V rozhovoru za rozhovorem plkají o tom, jak využili stejné metody jako tvůrci Bídníků a všechno zpívali vždy naživo, a jak se záměrně nesnažili znít dokonale, protože jim šlo o to ztvárnit reálné postavy v reálném prostředí (viz moje kritika z druhého komentáře).
—
Komu Gosling leze do zadku, je zajímavé hlavně z toho důvodu, že se tím vysvětluje, jak ho studia mohla neustále zaměstnávat, když mu film za filmem několik let ani jeden projekt nevydělával. Mezi tou romanťárnou s Rachel McAdams a Bla Bla Bla točil jeden propadák za druhým, ale pořád dostával nabídky…
—
Příchozí! Ano! Humr je nominovaný za scénář, ne píseň, ale jinak jde o tenhle film… A s Kubem také souhlasím, už jen kvůli stop-motion animaci, ale studio Laika bohužel nemá šrajtofli tak naditou jako Disney.
Zmiňovaný La La Land je film, který je určen jen pro akademii a akademiky. Za A) Hlavní postava miluje Jazz a chce být Jazzman (náhoda – ok), spousta scén z jiných muzikálů především ze Zlaté éry (druhá náhoda) a do třetice (chce být herečkou a založit rodinu – to už se mi nezdá -:). Zkrátka nostalgie a zamáčknutí slzy pro většinu akademiků, když byli mladí a samozřejmě odevzádní hlasu.
Kdyby to bylo na mě, což chápu,každý má jiný názor, chápu, Moonlight a Hacksaw Ridge.
Nechci La La Land obhajovat, ale jsou vaše argumenty něčím podložené? Dle filmografie mladičkého režiséra jde vidět, že se zajímá o hudbu (jeho minulý kousek Whiplash je taky o jazzu). Dle rozhovorů má režisér v oblibě staré muzikály – to znamená, že kostra příběhu odpovídá naivním muzikálům zlaté éry. Čistě mimo téma, máte averzi vuči tomu filmu nebo myslíte, že když měl režisér úspěch s předchozím snímkem, řekl si, že to zkusí i napodruhé? Použít jazz, odkazy na staré muzikály. Třeba to výjde! 🙂
Než stačí Jan zareagovat, tak pípnu ještě já: Souhlasím s tím, že je film šitý na míru starším akademikům, kteří si pamatují klasické muzikály Zlaté éry a jsou schopní se v Bla Bla Bla nejenom najít, ale i rozpoznat všechny ty odkazy. Zároveň jde ale i pro poměrně nebezpečnou pohádku směřovanou nadějným začínajícím hercům a muzikantům, případně lidem, kteří se zajímají o Hollywood. Ten film se plus mínus snaží dávat do kontrastu snové sekvence s „brutální“ realitou filmového průmyslu a romantického života, že ano? Já bych ale tvrdil, že ty realistické pasáže jsou stejně idealizované jako všechno to lítání po obzervatořích. Ne, z Emmy Stone by se nestala věhlasná herečka. Ne, Gosling by si ten bar neotevřel. Kdyby měl být Hollywood vyobrazen tak, jaký fakt je, Emma by několik let dělala servírku, neúspěšně chodila na konkurzy a pak s herectvím sekla. A jazzista Gosling by možná skončil ještě dříve. Právě tohle mi na Bla Bla Bla vadí nejvíc – jak idealizuje krutou realitu a skrývá se za nálepkou romantické fantazie.
—
Co se týče režiséra a toho, jaké filmy točí, tak to, že všude říká, jak moc má rád muzikály, může být buď pravda, nebo prostě jen součást reklamních kampaní. Lidé vždycky slyší více na projekty, které jim přijdou osobní. A už když se Bla Bla Bla chystal, Chazelle i studio museli vědět, že půjde o film šitý na míru kritikům. Možná ho jen kvůli tomu scenárista napsal, možná ho kvůli tomu studio odkleplo.
Ten film je pohádka – jako realitu bych to nebral (myslím ty nemuzikálové části). Co se týká naší výměny názorů, Je mi jasné, že pokud se člověk víc zajímá o dění a chod Hollywoodu, odnáší si profesionální deformaci. Už nikdy nemůže vnímat filmy jako nedotčený divák, když zná všechny ty špinavosti okolo. Všechny argumenty chápu – mě se film líbil a vám ne. Podle vás zpívali děsně – já mám asi horší hudební sluch. Je mi jedno, zda La La Land získá Oscara. Já z kina odcházel kupodivu spokojený a zda to byl všechno jen kalkul – tak s tím nic nenaděláme 🙂
Možná tady došlo k nedoruzumění. V mém prvním příspěvku nekomentuji kvalitu filmu, která je na velice profesionální úrovni. Každý mu se líbí něco jiného. Můj příspěvek, samozřejmě pouze můj názor je, že svým zasazením, formou a termínem nasazení do filmové distribuce se velmi podbízí vkusu tisíckovkám akademitů, převážně starším, čímž kopíruje původní snímek Whiplash.
—
Na základě podobných znaků s Whiplashem a na to upozorňuje původní článek, dle mého názoru, nemá na nominacích Oscarů, co dělat, jelikož už podobný film od stejného režiséra dostal v roce 2014.
—
Jen by mě zajímalo, kolik by na tento film šlo, pokud by se o něm nemluvililo jako kandidátovy na Oscara, což nesnižuje jeho kvalitu.
—
La la land se viděl v kině taky a choďte si na co chcete, čím více, tím lépe, prospívá to nejen filmařům, ale i filmové scéně obecně. Pokud jde o mě, snímku bych dal tak 3/5
No bodejť, oni i ty kalkuly jsou občas dobré. Mně se zase líbila Skrytá čísla, ačkoliv jsem u toho filmu několikrát vztekle skřípal zubama 😀
Docela dobře jste to odhadnul 🙂
Díky moc 🙂 Teď je jen otázka, co tyhle moje úspěšné odhady vypovídají o povaze a úrovni Oscarů…