Jinde přidáno

4. 8. – Hlod 62

21. 4. (!) – Hlod 61

11. 4. – Hlod 60

24. 3. – Hlod 59

14. 3. – Hlod 58

Premiéry v hledáčku

Kingsman: Zlatý kruh

v kinech od 21. 9.

Seriálové tipy
Kontakt & FB

David Koranda

Jumpstar @ seznam.cz

——-

Facebook-logo-PSD

TOPlist

HLOD 26 ← → HLOD 28

HLOD 27 – 3. 2. 2016 – Občas žasnu nad některými obchodními rozhodnutími hollywoodských kravaťáků. U značné části tamější filmové produkce se totiž při pohledu na daná díla a jejich marketingovou kampaň zarazím a říkám si, „Počkat, pro koho že ten film má vlastně být?“ Aby bylo jasné, o čem mluvím, půjdeme na to z druhé strany. Vezměme si například filmy Dredd a Ladíme 2. Ten první cílil na mladé muže, kteří se rádi dívají na dobře natočené akční řezničiny. A přesně takovou podívanou jim k jejich spokojenosti připravil: eRkovou, brutální, zábavnou, drsnou. Kvalitativně to dopadlo skvěle. Podobně na tom byl i druhý film, který zase cílil na mladé divačky, čemuž přizpůsobil výběr herců a hereček do hlavních rolí, přístupnost, tón i všechno ostatní. A tvůrcům tohoto snímku se jejich sebejistá tvorba dobře zacíleného produktu také vyplatila.

Photo by Jonay Hernandez Martin, Flickr, CC BY-NC-ND 2.0

Jenže pak tu máte třeba třetí Postradatelné. Film ze série, která měla dávat prostor a důraz na stárnoucí hvězdy osmdesátkových akčňáků, a který ve svém třetím díle nejenom najal do týmu celou plejádu mladých herců, ale také vyměkl na přístupnost PG13. Studio si myslelo, že díky větší přístupnosti naláká více diváků, ale to se šeredně spletlo. Mladé diváky série nezajímala už předtím a pamětníky těmito rozhodnutími akorát tak odpudilo. Natočilo film pro nikoho. Pátý Terminátor, ačkoliv 65 % jeho publika bylo starší 25 let, také vyměkl na přístupnost PG13 (to aby neděsil dětičky), a do drsné hlavní role navíc najal Emilii Clarke, mladinkou herečku s dívčím kukučem ze Hry o trůny. A dopadlo to strašně. Terminátor je srdcovou záležitostí lidí nad třicet a současné teenagery vůbec nebere. Než aby se tedy studio snažilo lákat druh diváka, který o jeho produkt beztak nemá zájem, mělo vytvořit film pro typ fanoušků, kteří by ho zaručeně ocenili. To by se ovšem kravaťáci museli smířit s tím, že budou mít kvůli užšímu záběru trochu nižší zisky. A to vypadá na papíře špatně. Opět tedy natočili film pro nikoho; film, který jedny diváky nezajímá, a ty druhé svým přístupem k výchozímu materiálu odrazuje.

A klidně můžeme jet dál: Nechápu, koho napadlo, že by sexsymbol střední generace George Clooney mohl lákat děti a teenagery natolik, že by kvůli němu šli na Zem zítřka. Hlava mi nebere, proč by měl být Mortdecai eRkový film, když už v dnešní době přepálené herecké blbnutí Johnnyho Deppa zajímá leda (zastydlé) puberťáky, kterým se ještě nestačil zprotivit. Netuším, proč Pixely s Adamem Sandlerem cílily svým pojetím a obsazením na teen publikum, když celý film vzdává hold osmdesátkovým počítačovým hrám, čili by měl mnohem větší šanci uspět u publika, které tyhle hry samo hrálo. Nerozumím tomu, jak někdo mohl odsouhlasit film Jem and the Holograms, který fanoušky původního seriálu znechutil tím, že se nedržel barevné a potrhlé předlohy, a fanoušky nové nenabral, protože z té předlohy udělal nudný film o dívčí kapele.

Všechny zmíněné filmy propadly. Samozřejmě, že v kinech krachly. Jestliže samy nevěděly, pro koho jsou, jak k sobě mohly kohokoliv lákat? A v tom je právě jádro pudla: Pokud chce film alespoň něco vydělat, musí vědět, pro koho je, a tím pádem se zákonitě smířit s faktem, že nebude pro všechny. Pokud to neudělá, nepůjde na něj nikdo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.